Hendrik op vakantie

Hendrik op vakantie

zondag 31 mei 2009

Max en Hendrik





Mijn broer heeft ook een hond. Hij heet Max en is 1 jaar oud. Max is pas geplukt. Nu dacht ik dat plukken aan kippen en appels was voorbehouden, maar ook een ruwharige tekkel ontkomt daar blijkbaar niet aan. Haartjes die niet echt vast zitten, maar ook niet echt los, worden verwijderd door een vakkundige plukster.

Max was de enige hond in de familie. Hendrik komt daar nu bij. Volgens mijn broer is het zaak dat Max en Hendrik snel kennismaken om de onderlinge pikorde vast te stellen. Dan blijven familiebezoeken ook in de toekomst gezellig.

Tijdens het feest van mijn vader die 70 is geworden, maar overigens nog steeds weigert zich als 70 te gedragen, heeft Max al gemerkt dat er een concurrent op komst is. Mijn broer, schoonzusje en mijn twee mooie nichtjes, hadden voor Hendrik al speeltjes meegenomen. Ook een kip. En die kip is Max zijn favoriet. Hij begon zielig te piepen, maar ja, deze kip ging aan zijn neusje voorbij.

Op de blog van Maria troffen wij een prachtige oogst nieuwe foto's aan. In de reacties op haar blog bleek dat Hendrik, met de chique officiele stamboeknaam Zacharius, zeer bewonderd wordt. Dat begrijpen wij heel goed.

1 opmerking:

  1. Max is gelukkig al weer over z'n teleurstelling heen. Thuis ontdekte hij dat het niet zijn kip was die weg gegeven werd. Vandaag zijn we met Max naar het hondenstrand geweest. Hij heeft vast geoefend in het gaten graven op het strand. Nu weten we zeker dat hij de komende vakantie in Zeeland alle Duitsers jaloers maakt!!

    Martine

    BeantwoordenVerwijderen